torsdag 6. februar 2020

12-ukers-vaksine

En liten frustrasjon hos matfar. Både Azimba, Tina og valpene i fjor og i år har vært hos sine helsekontroller og vaksineringer hos et og samme veterinækontor. Nå hadde Bandit og jeg bruk for 12-ukers-vaksine denne uka og det var helt umulig å slippe til på kort varsel på kveldstid de neste 4 dagene på denne plassen. Det samme skjedde forrige gang vi hadde behov for akutt behandling. Mon tro om ikke dette veterinærkontoret har for mange pasienter siden det ikke er tid/plass til oss.  Matfar tok dermed kontakt med Tu dyreklinikk (som forøvrig har skiftet navn) Der fikk vi komme til med en gang. Det kan se ut som det er helt greit å komme til på kort varsel der. Nå er matfar fristet til å forstette å benytte Tu dyreklinikk framover. Ulempen er naturligvis at det er 15 minutter lenger kjøring hver vei. Selve vaksineringen gikk kjempefint. Bandit var litt mer pysete enn meg :)

Denne uka har det vært en familie og sett på Bandit. De bor veldig nærme oss og kanskje havner han i nabolaget. De ble veldig begeistret og vurderer om de skal kjøpe ham.

Dotrening er ikke det som blir prioritert høyest. Derfor er det fremdeles en del uhell inne. Men vi slippes ut når det er mistanke om at vi må på do. Dotrening vil stå langt opp på en liste når jeg en gang blir alene valp i huset. Gå i bånd er vi blitt ganske flinke til. Vi går ikke så veldig fint i båndet, men vi er mer enn villige til å gå i bånd. Matmor trener "sitt" med meg. Jeg blir stadig flinkere.
Men en god strekk i vinduskarmen er det beste med livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar